Информационно издание на Фондация "Теодора Захариева" - не само за пациентите, а и за тези,които искат да знаят |сряда, юли 6, 2022
Вие сте тук: Home » Новини » EMA: Възможни са редки случаи на венозен тромбемболизъм след ваксиниране с препарата на J&J
  • Последвайте ни:!

EMA: Възможни са редки случаи на венозен тромбемболизъм след ваксиниране с препарата на J&J 

EMA

Европейската агенция по лекарствата ЕMA предупреди за възможна връзка между редки случаи на венозен тромбемболизъм и ваксината срещу COVID-19 на Johnson & Johnson. На последната сесия на Комитета за оценка на риска и фармакологичната бдителност (PRAC) бе взето решение това състояние да бъде посочено като страничен ефект от ваксината, информира пресслужбата на лекарствения регулатор.

Комитетът препоръча съща така имунната тромбоцитопения (ITP) да се добави като нежелана реакция с неизвестна честота към продуктовата информацията на две COVID ваксини – тази на Johnson & Johnson (J&J) и към Vaxzevria на AstraZeneca.И двете ваксини са векторни и се свързват, макар и рядко, с появата на TTS – синдром, припомнят от EMA. В началото на юни агенцията публикува и препоръки, в които изрично се подчертаваше, че не трябва да се прилага хепарин при тромбози след ваксиниране с тези две ваксини.

Сега препоръката на регулатора е промените в информацията за нежеланите реакции да бъдат ясно обозначени на етикета на ваксините, а медицинските специалисти и пациентите да бъдат максимално бързо информирани за тях. Също така, от агенцията съветват медиците да обръщат специално внимание на пациентите си с рискови фактори, които вече са ваксинирани или на които предстои да се ваксинират с тези ваксини.

Източник: zdrave.net

Добавете коментар