Информационно издание на Фондация "Теодора Захариева" - не само за пациентите, а и за тези,които искат да знаят |сряда, май 25, 2022
Вие сте тук: Home » Проучвания и статистика » ЕМA предупреди за рядко неврологично усложнение от ваксините на AstraZeneca и J&J
  • Последвайте ни:!

ЕМA предупреди за рядко неврологично усложнение от ваксините на AstraZeneca и J&J 

ЕМA

Комитетът за оценка на безопасността на лекарствата (PRAC) към Европейската агенция по лекарствата (EMA) препоръча рядко срещаното възпаление на гръбначния мозък трансверзален миелит (TM) да бъде добавено като възможен страничен ефект от ваксината срещу COVID-19 Vaxzevria на компанията AstraZeneca и еднодозовата ваксина на Johnson&Johnson, информира пресслужбата на европейския лекарствен регулатор.

Заболяването е добавено в продуктовата информация като нежелана реакция с неизвестна честота.

PRAC е прегледал наличната информация за глобално докладвани случаи, включително тези в европейската база данни, за предполагаеми странични ефекти (EudraVigilance), както и данните от научната литература за двете ваксини, и излиза със заключението, че „има най-малкото умерена вероятност за причинно-следствена връзка между тези две ваксини и TM“.

Профилът полза/риск и на двете ваксини остава непроменен, категорични са от ЕMA. От агенцията препоръчват медицинските специалисти да бъдат внимателни по отношение симптомите на ТМ, което е гаранция за ранна диагностика, добри поддържащи грижи и адекватно лечение на заболяването, допълват оттам.

От регулатора съветват хората, които са били ваксинирани с тези ваксини, да потърсят незабавно медицинска помощ, ако развият симптоми на трансверзален миелит.

Източник: zdrave.net

Добавете коментар